Όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν η κατηγορία του Motocross είναι αρκετά ιδιαίτερη αλλά και απαιτητική. Αυτός μπορεί να είναι και ένας από τους λόγους που ελάχιστοι developers έχουν ασχοληθεί μαζί της -αν και η αλήθεια είναι πως γενικότερα απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο και όχι και τόσο πολυπληθές κοινό. Όπως συνέβη πέρυσι με το MXGP 2019, έτσι και φέτος η Milestone επιλέγει να κάνει απλά ορισμένες διορθώσεις, κρατώντας τον πυρήνα του ανέπαφο.
Aυτό συνεπάγεται δύο πράγματα: Αφενός το MXGP 2020 καταφέρνει να κινηθεί αρκετά κοντά στην πραγματικότητα σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στη λάσπη, αφετέρου συνεχίζει να είναι απίστευτα δύσκολο. Ίσως και λιγάκι παραπάνω από όσο θα έπρεπε.
Για ακόμα μία φορά η ιταλική ομάδα ανάπτυξης επιλέγει την ουσία έναντι της παρουσίασης, και έτσι όλα όσα θα περάσουν μπροστά από τα μάτια των παικτών μέχρι τελικά να βρεθούν στη σχάρα εκκίνησης έχουν μία φτωχή εικόνα. Τα μενού επιλογών δεν έχουν να προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο και η δημιουργία ενός ψηφιακού οδηγού συνεχίζει να είναι μία απλοϊκή διαδικασία.
Η ίδια εικόνα συνεχίζεται ακόμα και όταν ο παίκτης καλείται να επιλέξει την κατηγορία που επιθυμεί να αγωνιστεί -250 ή 500cc- και γενικότερα τα πάντα έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια από την περυσινή έκδοση. Η επιλογή καριέρας συνεχίζει να λάμπει δια της απουσίας της αλλά η ένδειξη free roam είναι αυτή που αρχικά κεντρίζει το ενδιαφέρον. Αλλά ας την αφήσουμε για αργότερα.
Αφού τελικά ο παίκτης ξεμπερδέψει με τα παραπάνω, θα βρεθεί κατευθείαν στην πίστα και η εικόνα από το πρώτο κιόλας λεπτό μπορεί να χαρακτηριστεί και ως “πολεμική”. Λίγο ο ήχος των εξατμίσεων, λίγο η λάσπη, λίγο η σκληροτράχηλη ΑΙ, συνθέτουν ένα σύνολο άκρως εθιστικό, μέχρι βέβαια την πρώτη στροφή όπου μηχανή και αναβάτης βρεθούν στο έδαφος, απορώντας για το τι έχει πάει στραβά.
Τον αρχικό ενθουσιασμό εννοείται πως θα αντικαταστήσει η διαπίστωση πως το MXGP 2020 είναι ένα απαιτητικότατο sim racer, κάτι που σημαίνει ότι τα πάντα θέλουν τον χρόνο τους. Τις πρώτες ώρες μοναδική έννοια θα είναι η κατανόηση της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας στο χώμα και τη λάσπη, και έπειτα η κατανόηση πως το τέρμα άνοιγμα του γκαζιού δεν είναι χρήσιμο, όπως φυσικά και η συνεχόμενη χρήση του φρένου.
Είναι η φύση του Motocross τέτοια που η οδήγηση θα πρέπει να είναι νευρική και κοφτή, με τον παίκτη να εκμεταλεύται συνεχώς τη ροπή του κινητήρα και με τη σωστή τοποθέτηση του σώματος του αναβάτη να παίρνει σωστά μία στροφή. Η προέκταση του ποδιού είναι απαραίτητη και εκτελείται με σωστό τρόπο, οπότε γίνεται αντιληπτό πως απαιτείται μία αλληλουχία πολλών κινήσεων που θα επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά.
Οι πίστες Motocross δεν έχουν μεγάλες ευθείες και γενικότερα οι ταχύτητες δεν είναι υψηλές γιατί πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η τεχνική. Ακόμα και ένα άλμα δεν είναι όσο απλό όσο ακούγεται, αν και η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε λίγη περισσότερη ελευθερία σε ό,τι έχει να κάνει με τα ακροβατικά του αναβάτη. Βέβαια, η χαρά όταν ολοκληρωθεί ένας ολόκληρος γύρος χωρίς καμία πτώση, δεν έχει προηγούμενο.
Ωστόσο, καλό θα ήταν η ΑΙ να είναι λιγότερο εχθρική ή έστω να μην υπάρχουν τόσα εμπόδια τεχνικής φύσεως. Με τη νέα γενιά να βρίσκεται εδώ και να συνοδεύεται από πανίσχυρο hardware, είναι ανεπίτρεπτο ορισμένες μηχανές να μπορούν να περνούν μέσα από εμπόδια ή ακόμα και μέσα από τις αντίστοιχες μοτοσυκλέτες των αντιπάλων τους, τη στιγμή που μία μικρή επαφή με τα χόρτα μόλις μερικά εκατοστά εκτός διαδρομής θέτει τον παίκτη εκτός ισορροπίας. Ή, για ακόμα μία φορά, όλα τα αντικείμενα παραπλεύρως να μην αλλοιώνονται, να μην καταστρέφονται και να έχουν την ιδιότητα ενός τοίχου…
Βέβαια, από τη στιγμή που το MXGP 2020 διατίθεται και σε κονσόλες προηγούμενης γενιάς, μπορεί ο καθένας να καταλάβει πως πρακτικά ο τεχνικός τομέας είναι ξεπερασμένος. Κάτι φυσικά που συνέβαινε και πέρυσι στο αντίστοιχο MXGP 19, οπότε για ακόμα μία χρονιά ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί “αγκάθι”.
Η δοκιμή βασίστηκε στην έκδοση του τίτλου για το PlayStation 5 και παρόλο που η παρούσα γενιά γενικότερα δεν έχει δείξει τις δυνάμεις της και δεν υπάρχει και κάποιο μέσο σύγκρισης, το αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί. Το RiDE 4 με το free update έχει γίνει σχεδόν αγνώριστο, αλλά το MXGP 2020 δεν φαίνεται να ακολούθησε αυτή τη διαδρομή. Εξαιρώντας την υψηλότερη ανάλυση και το σαφώς βελτιωμένο frame rate, θα έλεγε κανείς πως η μηχανή γραφικών δεν κουράζει καθόλου την κονσόλα, γιατί πολύ απλά κινείται σε χαμηλά επίπεδα απόδοσης.
Παράλληλα, ο παίκτης θα συνειδητοποιήσει πως ο τίτλος δεν αξιοποιεί τις ιδιαίτερες δυνατότητες του DualSense και απλά ακολουθεί την πεπατημένη. Ίσως ακόμα να είναι νωρίς, ίσως η Milestone να μην είναι σε θέση να πάρει σημαντικές αποφάσεις που να αφορούν τη σειρά, αλλά γνώμη μας είναι πως το νέο αυτό gamepad με τις ιδιαίτερες λειτουργίες του θα μπορούσε να απογειώσει τον τίτλο, τουλάχιστον σε θέματα χειρισμού.
Αναμενόμενα, τα κορυφαία physics είναι για ακόμα μία φορά εδώ και οι φίλοι των δύο τροχών πραγματικά θα τα εκτιμήσουν. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεδιπλώνεται σε 17 χώρες/ διαδρομές ανά τον κόσμο, με την ομάδα ανάπτυξης να ισχυρίζεται πως για ακόμα μία φορά έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνική του 3D scanning.
Οι διαδρομές είναι δίχως καμία δόση υπερβολής απίστευτες και μάλιστα έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιοποιούν τα αναπτυγμένα physics. Θα πρέπει κάποιος να κατανοήσει πλήρως τη λογική του motocross, όπως αυτή αναφέρθηκε προηγουμένως, για να εκτιμήσει τα παραπάνω. Σε διαφορετική περίπτωση οι πτώσεις θα είναι απανωτές και η ενασχόληση με τον τίτλο δεν θα διαρκέσει περισσότερο από ένα απόγευμα.
Δυστυχώς, όμως, το MXGP 2020 αρχίζει και τελειώνει έχοντας μόνο το πλήρες πρωτάθλημα σαν κεντρικό άξονα. Τα υπόλοιπα modes είναι αδιάφορα, το αντίστοιχο career απουσιάζει και πάλι, ενώ το free roam μάλλον δημιουργεί ερωτηματικά για τον λόγο ύπαρξης του. Ουσιαστικά, ο παίκτης τοποθετείται σε μία τεράστια περιοχή όπου πρακτικά μπορεί να πάει όπου θέλει και να επιλέξει κάποιο από τα διάσπαρτα αλλά ανούσια events, αφού ομως οπλιστεί με υπομονή γιατί τα loading times είναι και πάλι τεράστια.
Το MXGP 2020 The Official Motocross Videogame ακολουθεί την πορεία της έκδοσης 2019 χωρίς να κάνει προσπάθειες εξέλιξης. Πρόκειται για ένα καλοσχεδιασμένο και “σκληροτράχηλο” racer, ιδανικό για τους hardcore φίλους του αθλήματος, με εξαιρετικά physics και αριστοτεχνικά σχεδιασμένες διαδρομές, αλλά την ίδια ώρα είναι εμμονικά προσκολημμένο στο παρελθόν. Στην επόμενη προσπάθειά της η Milestone θα πρέπει οπωσδήποτε να τολμήσει το κάτι παραπάνω.
Το MXGP 2020 κυκλοφορεί για PS4, PC και Xbox One από τις 16/12/20. Η έκδοση για το PS5 έγινε διαθέσιμη στις 14/1/21. To review βασίστηκε στην έκδοση για το PS5 με review code που λάβαμε από την διανομέα του τίτλου, τη Bandai Namco Entertainment Greece.